czwartek, 24 kwietnia 2014

Dziś wpis urodowy. Streszczenie:

Jak dbam o skórę? Przede wszystkim ciągle i nieprzerwanie używam filtrów SPF o faktorze minimum 40. Dwa miesiące temu byłam nawet na badaniu skóry i okazało się że to dobra strategia. Mam za mało melanocytów i minimalna wysokość filtra dla mnie to właśnie 40.
Poza filtrami używam kosmetyków z Korei. Kremy (dr Jart+ i BENTON), czasami maseczki na noc (nawilżające i przeciwzmarszczkowe), peelingi enzymatyczne (Missha).
Stosuję co jakiś czas dermaroller z igłami 0,5 mm. Pod rolkę kwas hialuronowy z wit C (ukręcone samodzielnie serum) a po rolce bardzo łagodne retinoidy. 



Jak dbam o włosy?

Myję szamponem bez SLS, SLES itp. Tak dokładnie to używam płynu do kąpieli i mycia dzieci z Rossmann (taki niebieski z pompką), do tego mam 3 maski bez silikonów. Nawilżającą z aloesem, natłuszczającą z masłem shea i proteinową. Stosuję je na zmianę (bo jeśli chodzi o włosy to ważna jest równowaga pomiędzy nawilżeniem, natłuszczeniem i nawodnieniem). Farbuję 100% ziołami (mieszanka henny z cassią).  Olejuję też włosy co jakiś czas (ostatnio zachwycam się oliwa z oliwek).


3 komentarze:

  1. Mamy wiele zbliżonych sposobów dbania o urodę :)
    Mi już w sumie szaleńcza pogoń za azjatykami minęła i wyniosłam w tego przede wszystkim właśnie filtry oraz peelingi. Lubie też czasem sięgnąć po jakieś fajne serum i maseczki. Tak poza tym znalazłam swoich ulubieńców w innych rejonach świata :D Od jakiegoś czasu częściej sięgam tez po dermokosmetyki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nooo, cerę masz boską ^^ Twoje włosy też wyglądają świetnie :) Moim włosom natomiast nie służą odżywki bez silikonów, aczkolwiek używam teraz szamponu bez SLS i silikonów - Ever Pure L'oreal. Znalazłam swój ideał, bo nie tylko chroni kolor ale i dodaje objętości. Tyle, że muszę sprowadzać zza granicy :p

    A z twarzą nie wiem, co robić, bo mam niemal niezauważalną wysypkę i od miesiąca budzę się ze spuchniętymi powiekami, już mi się po zmarszczce po oczami od tego zrobiło i nie wiem, dlaczego tak się dzieje :/ Najchętniej kupiłabym Physiogel i zrobiła miesięczną przerwę od kosmetyków, no ale muszę przecież używać filtrów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, Ever Pure! Zastanawiałam się ostatnio czy go nie kupić :) i moje włosy też niestety lubią silikon, chociaż właśnie staram się go ograniczać, czyli szampon bez, odżywka z.
      Co do wysypki i powiek - czy bierzesz jakąś anty-histaminę? Miałam to samo z oczami, najpierw skóra zaczęła być sucha, potem zaczęła się łuszczyć i puchnąć. Pomogły mi takie najzwyklejsze supermarketowe tabletki na alergię, z czasem wybrałam się do lekarza i teraz biorę regularnie takie na receptę. Problem zniknął :)

      Milu, uwielbiam Twoje zdjęcia, masz takie szlachetne rysy twarzy :D włosy też om nom nom, dopiero zaczynam farbować włosy i zastanawiam się nad pójściem w czerwienie :)

      Usuń