niedziela, 25 listopada 2012

Nawilżanie i natłuszczanie włosów

Zawsze miałam skłonność do przesuszonych włosów. Problem się zakończył kiedy do masek zaczęłam dodawać po kilka kropli składników nawilżających.
Jak wygląda moja nawilżająca pielęgnacja?
Myję włosy łagodnym szamponem (aktualnie Bübchen Baby). Owijam głowę koszulką. Następnie przygotowuję maskę. Biorę jedną z masek Bingo Spa. Około 3 łyżek.
Do tej porcji dodaję kilka kropli substancji nawilżającej. 

Może to być:
d-panthenol
wyciąg z aloesu
mleczko pszczele w glicerynie
kwas hialuronowy
Jak widać wszystkie nawilżające składniki zakupione zostały poprzez stronę zrób sobie krem
Polecam gorąco, mają większy asortyment niż Biochemia Urody. Jednak zrobienie kremu jest nieco bardziej skomplikowane (emulsję wykonujemy w łaźni wodnej). Dobrze, wróćmy do włosów :)

Nakładam maskę na włosy na ok pół godziny. Spłukuję, odciskam włosy w mikrofibrę (fajne ręczniki są w Decathlonie). W sezonie jesienno-zimowym suszę suszarką. Finito.

Chciałabym zaprezentować moją aktualną kolekcję olejów (do włosów i do skóry).
Etja:
- olej z owoców dzikiej róży
- olej jojoba
Ukraiński olej z rokitnika (uwaga, farbuje na pomarańczowo, na szczęście łatwo się zmywa).
Wszystkie te oleje świetnie wpływają na moje włosy, zdecydowanie mam je wysokoporowe. Olej kokosowy robił mi z nich niezłą manianę (świetny do włosów z zamkniętymi łuskami). Olejki dodaję do maski, albo służą mi do olejowania włosów. Doskonałe są też jako środek leczący suche skórki przy paznokciach, spękane usta i podrażnioną skórę dziecka.


I jeszcze moje dwa nowe nabytki.
Olej do włosów migdałowo-arganowy pachnie cytryną,
olej z czarną porzeczką i paczuli pachnie owocowo-czarnoporzeczkowo.

Jeszcze nie testowałam, ale zapowiadają się interesująco dla moich kłaczków. Koszt w okolicy 12 zł. Olej z arganem 50 ml, olej z porzeczką 100 ml. Myślę że to doskonała alternatywa dla olejków Rossmann.
 Z uwagi na składniki zapachowe, nie zamierzam używać ich do pielęgnacji skóry dziecka. Ale do mojego ciała i włosów nadadzą się jak najbardziej :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz